Gönderen Konu: SoGuk havalarda nasil beslenmeliyiz?  (Okunma sayısı 2586 defa)

Çevrimdışı damla

  • Aktif
  • **
  • İleti: 57
  • Karma: 0
    • http://www.ihya.org
SoGuk havalarda nasil beslenmeliyiz?
« : Haziran 10, 2006, 08:25:47 ÖS »
SoGuk havalarda nasil beslenmeliyiz?


SoGuk havalarin en büyük özelliGi hiç kuskusuz ki kendine özgü hastaliklari da beraberinde getirmesi. SoGuk alginliGi, grip, bronsit gibi bir çok hastaliGin görülme sikliGi soGuk havalarda artiyor. SoGuk havalari saGlikli geçirebilmeniz için baGisiklik sisteminizi güçlendirmeniz büyük önem tasiyor. BaGisiklik sistemimizi güçlendirmemizin en etken yolu da yeterli ve dengeli beslenmekten geçiyor. Peki soGuk havalarda ne tür besinleri, ne miktarda tüketmeniz gerekiyor? Memorial Hastanesi Diyet Hizmetleri Yöneticisi Dyt. Seçil Kenar bu sorunun yanitini verdi.

Özellikle aktif ve güçlü bir savunma mekanizmasinin temelinde yeterli ve dengeli beslenme yatiyor. Bunun yaninda özellikle bakterilere karsi savasan savunma hücrelerine nüfus eden ve vücudu zararli maddelere karsi koruyan C vitamini tüketimine dikkat etmek gerekiyor. Portakal, mandalina, limon, greyfurt gibi narenciyeler, yesil biber, marul gibi koyu yesil yaprakli besinler,kirmizi meyve ve sebzelerde yoGun miktarda bulunan C vitaminini yeterli miktarda almak için günde 5-9 porsiyon sebze ve meyve tüketmemiz gerekiyor. SoGuk havalarda C vitamininin yani sira vücuttan toksinlerin (zararli maddelerin) atilmasini, vücutta bazi enzimleri arttirip savunma mekanizmasini güçlenmesini saGlayan diGer antioksidanlara da ihtiyaç vardir. Bir antioksidan olan ve kaynaklari süt, peynir, balik yaGi, yumurta, havuç, kabak, patates, kayisi, ispanak gibi sari, turuncu renkli sebze ve meyveler olan A Vitamininin de tüketimine özen gösterilmelidir. Bunun yaninda misir, kurubaklagiller, bitkisel sivi yaGlar, yesil yaprakli sebzelerin içerisinde bulunan E vitamini de bir antioksidandir, vücudun baGisiklik sisteminin artmasinda etkendir.

Deniz ürünleri, buGday ürünleri, susam, badem gibi yaGli tohumlarda bol miktarda bulunan çinko (Zn), süt ve süt ürünleri, et, deniz ürünleri, mantar gibi besinlerde bulunan selenyum da birer antioksidandir ve dengeli - yeterli bir beslenme ile düzenli tüketilmelidirler. Ayrica önemi son zamanlarda giderek artan deniz ürünleri, yaGli tohumlarda bulunan omega-3 yaG asitleri de baGisiklik sistemimiz için önemlidir. Haftada 2-3 kez mutlaka düzenli balik tüketilmelidir. Antioksidan besinlerin düzenli tüketiminin yaninda zararli besinlerin vücuttan atilmasini saGlamak amaciyla günde 8-10 bardak su içmek gerekmektedir. Ayrica asiri yaG tüketimi vücuttaki baGisiklik sistemini olumsuz etkiler, fazla aGirlik artisina sebep olur. Gereksiz yaG tüketiminden kaçinmali; kati yaGlari ve etin yaGli kisimlarini tüketmemeliyiz.

SoGukhavalarda yapilan en önemli hatalardan biri de hastaliklardan korunmak amaciyla doktora danismadan vitamin ve mineral tabletlerinin tüketilmesidir. Düzenli ve dengeli beslenildiGi durumlarda, bireyin özel bir hastalik durumu yoksa, besinlerde günlük ihtiyacimiza yetecek kadar vitamin-mineral aliriz. Bu tabletlerin bilinçsiz kullanimi kansizlik, böbrek tas hastaliklari, bas aGrisi, saç dökülmeleri ve bulanti gibi pek çok yan etkiye yol açar.


kaynak.mynet haber
« Son Düzenleme: Ocak 01, 1970, 01:00:00 ÖÖ Gönderen: nokta »
....